۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۹:۳۲

چراغ ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در مشهد سبز شد

چراغ ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در مشهد سبز شد

مشهد- کیفیت هوای مشهد و شاخص آلاینده ها که در طی روز گذشته به رنگ قرمز و هشدار رسیده بود در نخستین ساعات روز یک شنبه به رنگ سبز تغییر رنگ داد و هوای پاک در ریه های شهروندان مشهدی جاری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهروندان مشهدی در طی دو هفته گذشته پائیز خاکستری را به دلیل پدیده وارونگی هوا و افزایش شاخص های آلودگی تجربه کردند که بر اساس اعلام مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی شهرداری مشهد چراغ این شاخص ها امروز به رنگ سبز درآمد.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از ایستگاه های سطح شهر وضعیت کیفیت هوا ی شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۷ صبح با عدد شاخص ۵۷ ای.کیو.آی در شرایط سالم قرار گرفت.

مقایسه غلظت آلاینده ها بر اساس شاخص های ایستگاه های سنجش کیفیت هوا حاکی از آن است که غلظت منواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده  و از غلظت سایر آلاینده ها کاسته شده است.

در حال حاضر کیفیت هوا در ایستگاه نخریسی، صدف و لشگر، مفتح و حرم مطهر پاک و سایر ایستگاه های سطح شهر از جمله ویلا، خیام، تقی اباد،رسالت، سجاد،سمزقند و سرافرازان در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیشترین بار آلودگی از ایستگاه تقی آباد با عدد ۶۹ ای.کیو.آی گزارش شده است که در شرایط سالم قرار دارد.

 

کد خبر 2992247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha